امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
03/17 1402

گروه بازارپول بانک ملی ایران نحوه واگذاری اموال تملیکی مسکونی را بر اساس بخشنامه بانک مرکزی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس بخشنامه اصلاحیه دستورالعمل نحوه واگذاري اموال مازاد مؤسسات اعتباري، استرداد ملک مسکونی که در ازای اعطا‏ یا ایجاد تسهیلات و تعهدات تملیک شده باشد، به مالکان قبلی آن‌ها و بدون برگزاری مزایده در قالب اقاله امکان پذیر خواهد بود.
 
حداکثر ارزش روز ملک مسکونی معادل یکصد میلیارد ریال، نداشتن ملک مسکونی دیگر توسط مالک قبلی در زمان ارائه‌ درخواست و عدم اعلام برنده مزایده در صورت قرارگیری ملک مسکونی در فرآیند تشریفات مزایده از مهم ترین شرایط این واگذاری است.
 
همچنین ‏مالک قبلي یا تسهيلات‌گیرنده‌ای که ملک مسکونی تملک شده وثیقه تسهیلات دریافتی توسط وی بوده باید تمامي بدهي خود مشتمل بر مجموع مانده اصل، سود تسهيلات تأديه‌ نشده‌ و وجه التزام تأخير تأديه‌ دين متعلقه مطابق مصوبات شوراي پول و اعتبار را تا تاريخ واگذاري ملک تملک‌شده حداکثر ظرف مهلت سي روز از تاريخ اعلام مبلغ بدهي نقداً و دفعتاً پرداخت کند.
 
لازم به ذکر است، در صورتی که بانک ملک مسکونی را با پرداخت مابه‌التفاوت ميزان مطالبات خود و قيمت ملک مذکور تملک کرده باشد، مالک قبلی موظف است ارزش روز آن سهم از ملک مسکونی که معادل ریالی آن را دریافت کرده، پرداخت کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود