امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/25 1401

گروه بازارپول - بانک سینا در حالی از برنامه راهبردی جدید کسب و کار خود رونمایی کرده است که آمارهای فعلی عملکرد نیز به عنوان اهرمی شتابنده در این مسیر قوی پایه گذاری شده.


به گزارش رازپول، چندی پیش بود که فتحعلی مدیرعامل بانک سینا به خطوط کسب و کار جدید این بانک بر مبنای طرح راهبردی بر چهار محور اساسی «بانکداری خرد»، «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی» و «بانکداری اجتماعی» اشاره کرد و گفت: محصولات و کانال‌های توزیع نیز با توجه به هر یک از گروه‌های مشتریان هر خط کسب و کار تعیین و ابلاغ شده است.


حالا بررسی عملکرد ماه های پایانی سال نیز نشان می دهد که سینا در افق 1401 توانسته نه تنها در مسیر خدمت رسانی به مشتریان بلکه در ایجاد ارزش افزوده برای سهام داران به شیوه ای خاص عمل کند.

 

بانک سینا در بهمن ماه سال جاری مبلغی بابت سود سپرده گذاری به مشتریان خود  411 میلیارد تومان پرداخت کرده و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع پرداختی های سینا در این سرفصل به 4 هزار و 419 میلیارد تومان رسیده است.


تسهیلات اعطایی طی دوره وسینا در پایان بهمن ماه سال جاری ۱ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به تسهیلات وصولی 855 میلیارد بیشتر بود.

 گفتنی است که این بانک میزان سرمایه ثبت شده خود را در 11 ماه سپری شده از ابتدای سال مالی ۲ هزار و 538 میلیارد تومان اعلام کرد.

درآمد ماهانه ای که بانک سینا در یازدهمین ماه از سال جاری به دست آورده در مقایسه با ماه گذشته که 587 میلیارد تومان درآمد از بخش تسهیلات اعطایی کسب کرد، کاهش درآمد اندکی از این بخش را در این دوره ماهانه به ثبت رساند.


اما درآمد تجمیعی که بانک سینا در پایان بهمن ماه سال جاری از تسهیلات اعطایی شناسایی کرد برابر با 5 هزار و 872 میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی را تجربه کرد.



مجموع درآمدهای محقق شده بانک سینا در پایان بهمن ماه برابر با 775 میلیارد تومان بود و بیشترین میزان درآمدی که دراین بین شناسایی شد مربوط به تسهیلات اعطایی است که در بهمن ماه سال جاری عملکرد مثبتی از خود را بر جای گذاشت و موفق به حفظ روند درآمدزایی خود از تسهیلات اعطایی و در مجموع درآمدهای محقق شد.


بیشترین درآمدزایی صورت گرفته توسط بانک سینا در بهمن ماه سال جاری مربوط به بخش مرابحه با 345 میلیارد تومان بود که 60 درصد از درآمد تسهیلات اعطایی در این دوره را تشکیل میداد، بخش درآمدزای دیگر "سینا" در اختیار جعاله با 68 میلیارد تومان بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود