امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/21 1401

گروه بازارپول - بانک سینا در کنترل هزینه های مالی توانسته است عملکرد مطلوبی را در آبان ماه سال جاری رقم بزند تا جایی که به استناد آمارها حالا در آبان ماه کارنامه مثبتی را در اختیار دارد.

اخیرا غلامرضا فتحعلی سرپرست بانک سینا با اشاره به تدوین برنامه تحول کسب‌وکار بانک سینا، این سیرتحولی را سه ساله توصیف کرده و گفته است که عمده مشکلات کسب‌وکاری بانک شناسایی شده و برنامه‌های تحول حول راهکارهای رفع مشکلات و نگاه به کسب‌وکار نوین بانکداری در دست تدوین است.

وی توسعه بانکداری دیجیتال را از دیگر مسائل مهم و مورد توجه بانک عنوان کرد و اذعان داشت: عدم استفاده از ظرفیت‌ اثربخش بانکداری دیجیتال، عدم وجود برنامه بانکداری پلتفرمی و نیز عدم وجود نظام اثربخش توسعه سرمایه انسانی و مدیریت استعداد در بانک از مشکلات مورد توجه در طرح راهبردی بانک است.



وی مدیریت نرخ سود و کنترل رشد دارایی‌ها از سوی بانک مرکزی را از اتفاقات مهمی دانست که در نظام بانکی رخ داده و عمده هدف این سیاست‌ها مدیریت رشد نقدینگی در کشور است.


عملکرد مالی بانک نیز تائیدی بر سخنان و راهبردهای جدید فتحعلی است تا جایی که مانده تسهیلات اعطایی در پایان دوره بانک در ماه آبان به 428 هزار ميليارد ریال و تسهیلات اعطایی طی دوره به 73626 ميليارد ریال رسيد که نسبت به ماه گذشته افزایش 10.6 درصدي داشته استهمچنين مانده سپرده هاي سرمایه گذاري در پایان دوره 525 هزار ميليارد ریال و سپرده هاي دریافتی طی دوره 894 هزار ميليارد ریال است که افزایش 13 درصدي داشته است.


بررسی عملکرد ماهانه بانک سینا نشان ميدهد که درآمدهاي عملياتی محقق شده طی ماه آبان با افزایش 42.16 درصدي به 7765ميليارد ریال رسيد و درآمد تسهیلات اعطایی با 50.5 درصد افزایش 6073 ميليارد ریال محقق شد و از این منظر عملکردمثبتی را ثبت کرد.


در بخش هزینه هاي مالی با توجه به افزایش محدود 2 درصدي هزینه هاي مالی به 4195 ميليارد ریالی تراز عملياتی با جهش 164.4 درصدي در این ماه درآمد خالص 3569 ميليارد ریال را ثبت کرد که نسبت به ميانگين سال 46درصد افزایش یافته است و بهترین عملکرد در سال جاري است.

بنابراین به نظر می رسد که بانک سینا در مسیر توسعه نگرش های مدیریتی قدم های مثبتی را برداشته.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود