امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
06/5 1401

گروه بازارپول - وزیر اقتصاد و دارایی طی بخشنامه ای صدور حکم انتصاب مدیران کل به بالای وزارت خانه و سازمان های تابعه و وابسته را مشروط کرد.


بر اساس مستنداتی که به تازگی در اختیار رازپول قرار گرفته است وزارت امور اقتصادی و دارایی اخیرا در نامه ای به سازمانهای تابعه از آنها خواسته است که در صدور حکم انتصاب در سطح مدیرکل به بالا در سازمان ها تابعه و وابسته پس از استعلام از مرکز بازرسی، مدیریت و عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت خانه اقدام کنند.


همچنین در آن بخشنامه مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات را موظف کرده است تا مدت 20 روز در خصوص صلاحیت مدیریتی و عملکردی افراد معرفی شده اعلام نظر کند.

وزیر اقتصاد در حالی از سازمان های تابعه درخواست کرده که برای صدور احکام انتصاب مدیرکل به بالا در سازمان های وابسته و تابعه از این وزارت خانه استعلام شود که پیش از این مکانیزم انتصاب مدیران در این وزارت خانه و سازمانهای تابعه به کانون ارزیابی مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، سپرده شده بود.


در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است مسئولین ذی ربط در وزارت خانه، دستگاه های تابعه و وابسته مکلف اند اطلاعات کلیه قراردادها و معاملات متوسط و بزرگ را در فواصل زمانی سه ماهه به مرکز بازرسی، مدیریت و عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت خانه ارسال کنند.


از سوی دیگر مدیران حقوقی دستگاه های فوق الذکر مکلف شده اند هرگونه طرح دعوای حقوقی و کیفری له یا علیه کارکنان و دستگاه های تابعه را به اطلاع  مرکز بازرسی، مدیریت و عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت خانه برسانند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود