امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
04/5 1401

 
گروه بازارپول - مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس اعلام کرد: تا پایان سال گذشته در مجموع 29 مدرسه با عنوان "کیمیای دانش" در مناطق کمتربرخوردار کشور احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، فائض فرخی گفت: برنامه ساخت 100 مدرسه به ازای تعداد شعب بانک گردشگری ادامه دارد و در سال 1401 نیز سه مدرسه و مرکز آموزشی جدید احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه خدمات بنیاد یاس، متنوع بوده و به طور عمده در مناطق کمتر برخوردار کشور است، افزود: ساخت مدرسه، سرپرستی مراکز توانبخشی، تامین جهیزیه، آزادی زندانیان و توزیع بسته‌های کمک معیشتی، بخشی از فعالیت‌های بنیاد یاس به شمار می رود.

فرخی ادامه داد : بنیاد یاس همچنین سرپرستی 2 مرکز توانبخشی "جنوب کرمان" و "شهید فیاض‌بخش" کرمان  را در شهرهای جیرفت و کرمان برعهده دارد که حدود 200 کودک و نوجوان را سرپرستی می‌کند.
وی اضافه کرد: در مراکز یادشده علاوه بر نگهداری و مراقبت از معلولان ذهنی و جسمی، خدمات دیگری همچون گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی، روانشناسی، مددکاری و پزشک متخصص به‌صورت تمام‌وقت زیرنظر مربیان و کارشناسان خبره این امور انجام می‌شود.

فرخی، توانمندسازی زنان از جمله زنان سرپرست خانوار را از دیگر از خدمات بنیاد یاس برشمرد و گفت: با همکاری بنیاد یاس حدود 50 نفر از زنان سرپرست خانوار، توانمند شده و مشغول به کار شده اند ضمن اینکه تحت پوشش بیمه درمانی هم قرار گرفته اند.

مدیرعامل بنیاد یاس  از دیگر فعالیت های این بنیاد را تامین جهیزیه برای سر و سامان دادن به زندگی جوان‌ها و حفظ نظام خانواده در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم ذکر کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 26 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه تخصیص یافت.

فرخی ادامه داد: همچنین با شیوع کرونا در کشور، بنیاد یاس در زمینه کمک به تامین امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستانی استان‌های مختلف اقدام کرده و علاوه بر آن، هزاران بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.
لازم به ذکر است که تمام کمک های بنیاد یاس نیازسنجی می‌شود و این نیازسنجی‌ها از طریق بیش از 300 نفر همرسان در سراسر کشور صورت می گیرد.
بنیاد خیریه نیکوکاری یاس که زیرنظر گروه مالی گردشگری فعالیت می‌کند، مسئولیت اجرای امور خیریه را با حمایت و مشارکت بانک گردشگری برعهده دارد.
بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی(س) از سال 1393 تاسیس شده و وابسته به گروه مالی گردشگری است و تمام فعالیت‌های انجام شده در بنیاد یاس طبق سیاست‌های هیات امنا گروه مالی گردشگری و حمایت بانک گردشگری صورت می گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود