امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
04/5 1401




گروه بازارپول - مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد که رئیس جمهور بر تسویه بدهی دولت به این بانک تاکید کرده است.


به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین در همایش بررسی عملکرد ادارات امور شعب منطقه 2 با بیان این که بدهی دولت به بانک ملی ایران انباشته شده و وصول آن می تواند گره از بسیاری مشکلات بگشاید، اظهار کرد: این موضوع در حضور رئیس محترم جمهور مطرح شده و ایشان نسبت به حل موضوع قول مساعد داده اند.

او ادامه داد: معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر حل این مشکل اتفاق نظر دارند و در تلاشیم با یکی از روش های ممکن، مطالبات خود از دولت را وصول کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این جلسه با تاکید بر این که پتانسیل های بانک در همه زمینه ها باید فعال شود تا منابع جدیدی به بانک تزریق شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره تلاش ملی، منابع خوبی به بانک تزریق شد و با اجرایی شدن جشنواره همت ملی نیز این رویه ادامه یافته است.

فرزین همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه های کارتخوان به منظور بهره مندی از منابع ناشی از عملکرد آنها و نیز کارمزد دریافتی اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران برای خرید یک میلیون دستگاه کارتخوان جدید برنامه ریزی کرده و کارتخوان های موجود را نیز ساماندهی خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که کارتخوان ها می توانند چندین برابر تسهیلات پرداختی منابع به بانک تزریق کنند، اظهار کرد: نظام بازاریابی دقیقی به این منظور در حال طراحی است تا کارتخوان ها حداکثر بازدهی را برای بانک داشته باشند.

فرزین در این جلسه همچنین با اشاره به سرقت اخیر از صندوق های اجاره ای بانک، ضمن قدردانی از خدمات پلیس که به دستگیری سارقان در کمترین زمان ممکن منجر شد، گفت: در پی این حادثه، سیستم های حفاظتی تازه ای برای شعب طراحی شده و در کنار ساماندهی صندوق ها، بیمه شدن آنها نیز در حال پیگیری است.

وی از راه اندازی جشنواره تازه ای به منظور وصول مطالبات معوق بانک ملی ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، منابع تازه ای در بانک جریان می یابد که می توان از آن برای تسهیلات دهی به مشتریان استفاده کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با بیان این که عارضه یابی از فعالیت های بانک انجام شده و نقاط قوت و ضعف به خوبی احصا شده اند، گفت: تجهیر منابع در کنار تخصیص منابع به طور همزمان در طرح های جاری بانک پیگیری می شوند.

حسن مونسان با تاکید بر این که منابع انسانی بانک باید در مرکز توجه فعالیت ها باشند، اظهار کرد: استفاده از پتانسیل هایی مانند ارائه خدمات به بورس کالا، مشتریان بورسی و فروش تنخواه کارت می تواند در کنار ایجاد منابع جدید، دامنه خدمات دهی به مشتریان را نیز توسعه دهد.

دیگر عضو هیات عامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با بیان این که مجموعه عملیات بانک باید در هدف گذاری ها مد نظر قرار بگیرد، گفت: افزایش سهم بازار و خروج از زیان عملیاتی، دو هدف عمده بانک ملی ایران است.

محمد شیریجیان افزود: اهداف طرح های بانک باید متمرکز باشد و نباید تشتت در هدف گذاری به سردرگمی واحدها منجر شود.

عضو هیات عامل و معاون مالی بانک نیز با تاکید بر اینکه رشد و اعتلای نام بانک ملی ایران مهم ترین هدف ماست، گفت: در شرایط فعلی باید تراز نقدینگی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کنترل ورود و خروج نقدینگی در راس امور باشد.

امیر مسعود رزازان با تاکید بر اینکه روسای شعب باید ریسک حرفه خود را بشناسند، افزود: ما باید بدانیم کدام تسهیلات یا کدام یک از مشتریان برایمان همراه با ریسک خواهند بود.

معاون امور شعب و بازاریابی منطقه ۲ کشور هم با تاکید بر اینکه هرگونه بهبود در وضعیت بانک نیازمند ایجاد تغییر در نگرش هاست، گفت: امروز رفتار بازارها و حتی مشتریان نسبت به گذشته هوشمندانه تر شده و رویکرد بانک ها نیز به لحاظ نحوه تعامل با مشتریان و خدمت رسانی به آنها تغییرات بنیادین داشته است. از طرفی، سطح وفاداری مشتریان متغیر بوده و از این جهت، حفظ مشتریان باید بر اساس توانمندی های بانک باشد که از جمله آن می توان به برند و جایگاه اشاره کرد.

محمد نجف زاده با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه روسای شعب در جذب منابع مشتریان افزود: روسای شعب باید رفتار تک تک مشتریان را در مراودات مالی آنها رصد کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود