امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/17 1401

  گروه بازارپول -شنیده های خبری اذعان دارد که مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ پی اس پی کشور استعفا کرد.

احمد جعفری قزل حصار که از مهر ماه سال 1397 به عنوان مدیرعامل تجارت اکترونیک پارسیان منصوب شد، ظاهرا هفته گذشته استعفا کرده است.

استعفای او در حالی صورت می گیرد که گمانه زنی ها برای جایگزین وی ادامه دارد. جعفری در حالی تجارت الکترونیک پارسیان را ترک می کند که مستندات منتشر شده از شاپرک نشان می دهد که شرکت متبوع وی سهم قابل توجهی از سهم بازار تراکنش های اینترنتی خود را در آذرماه سال گذشته از دست داده است. 


این در حالی است که  شرکت های پی اس پی ها برای صدم به صدم تراکنش های فروشگاهی، اینترنتی و موبایلی رقابت فشرده ای دارند و آمارهای شاپرک از ریزش قابل تامل سهم «تجارت الکترونیک پارسیان» در تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی در سال گذشته حکایت دارد، موضوعی که«رتاپ» در مورد آن برای سهامدارانش روشنگری نکرد.

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی شاپرک اذعان دارد، تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی تجارت الکترونیک پارسیان در آبان ماه 1400 بالغ بر  31.13 درصد بازار بوده است که این سهم در آذر ماه به 15.73 درصد رسیده که 15.73 درصد ریزش دارد. 


ریزش قابل ملاحظه این سهم سبب ارتقا سهم رقبایی مانند آسان پرداخت پرشین، به پرداخت ملت و تجارت الکترونیک سامان در آذر ماه سال گذشته شد.

از سوی دیگر جریان ریزش ها در تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی ادامه داشت تا جایی که سهم 15.4درصدی بازار تجارت الکترونیک پارسیان در آذرماه به 7.4 درصد در دی ماه رسید که کاهش 7.99 درصدی را نسبت به ماه قبل (آذرماه)حکایت می کند. به عبارت دیگر «رتاپ» از سهم 31.13 درصدی آبان 1400 به سهم 7.41 درصدی دی ماه رسیده که حدود 24 درصد بازار را در دو ماه مذکور از دست داد.

اما حواشی دوران مدیریتی او به همین جا ختم نمی شود و موضوع استعفای تعداد قابل توجهی از مدیران این مجموعه پس از حضور وی به عنوان مدیرعامل از دیگر موارد مطرح در دوران مدیریتی وی است.

به هر حال منابع خبری استعفای وی را تائید کرده اند بدون اینکه هنوز گزینه جایگزینش مشخص باشد. مجمع این شرکت نیز اخیرا برگزر شد و گفته می شود که دلیل حضور وی تا کنون برگزاری مجمع شرکت بوده است.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود