امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
11/13 1400

گروه بازارپول - درحالی که پی اس پی ها برای صدم به صدم تراکنش های فروشگاهی، اینترنتی و موبایلی رقابت فشرده ای دارند، آمارهای شاپرک از ریزش قابل تامل سهم «تجارت الکترونیک پارسیان» در تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی حکایت دارد، موضوعی که«رتاپ» در مورد آن برای سهامدارانش روشنگری نکرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی شاپرک اذعان دارد، تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی تجارت الکترونیک پارسیان در آبان ماه 31.13 درصد بازار بوده است که این سهم در آذر ماه به 15.73 درصد رسیده که 15.73 درصد ریزش دارد.

ریزش قابل ملاحظه این سهم سبب ارتقا سهم رقبایی مانند آسان پرداخت پرشین، به پرداخت ملت و تجارت الکترونیک سامان در آذر ماه شده است.

از سوی دیگر جریان ریزش ها در تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی ادامه دارد و سهم 15.4درصدی بازار تجارت الکترونیک پارسیان در آذرماه به 7.4 درصد در دی ماه رسیده است که کاهش 7.99 درصدی را نسبت به ماه قبل (آذرماه)حکایت می کند. به عبارت دیگر «رتاپ» از سهم 31.13 درصدی آبان به سهم 7.41 درصدی دی ماه رسیده است که حدود 24 درصد بازار را در دو ماه اخیر از دست داده است.
 
اما در واکنش به آمارهای منتشر شده از سوی شاپرک در ماه های مذکور «رتاپ» واکنشی نشان نداده است و ریزش آمارها که از آبان آغاز شده تا دی ماه ادامه داشته است. سوال اصلی در این زمینه این است که آیا آمارهای رسمی بولتن های شاپرک خطا دارد؟ در چنین صورتی چرا مدیران تجارت الکترونیک پارسیان واکنشی نداشته اند؟

هرچند که در این خصوص شفاف سازی صورت نگرفته اما در برابر این کاهش سهم بازار که احتمالا اثرات تعدیلی در صورت های مالی تجارت الکترونیک پارسیان خواهد داشت نه تنها تاکنون شفاف سازی نشده، بلکه بورس نیز به عنوان یکی از ناظرین سهام داران توضیحاتی در کدال افشا نکرده است.

از سوی دیگر بررسی نماد معاملاتی این شرکت در ماه های اخیر نیز نشان می دهد که نماد این شرکت بسته نبوده است.

   

به نظر می رسد که مدیران این مجموعه باید در برابر آمارهای رسمی شاپرک باید توضیحاتی را ارائه کنند و رازپول از دریافت این توضیحات و انتشار آن استقبال می کند.

علاقه مندان می توانند گزارشات شاپرک را اینجا مشاهده کنند.
https://shaparak.ir/reports

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود