امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/11 1400

گروه بازارپول-  رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد طی نامه‌ای به مدیران عامل ١٣ بانک دولتی و نیمه دولتی بر لزوم اجرای دستور وزیر اقتصاد مبنی بر عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی تأکید کرد.


به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در این نامه که خطاب به مدیران عامل بانک‌های ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه کارگران، صادرات ایران و توسعه تعاون صادر شده است، می‌خوانیم:


در اجرای دستورات مقام عالی وزارت متبوع در جلسه مدیران ارشد نظام بانکی کشور مورخ نهم بهمن ماه ١۴٠٠ و همچنین بخشنامه مورخ ۲۹ دی ماه معاون محترم امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی با موضوع «عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خود برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی» دستور فرمائید نسبت به انجام موارد ذیل حداکثر ظرف ۲۴ ساعت اقدام گردیده و گزارش آن به این مرکز ارسال گردد:


۱. در اجرای موضوع مذکور، بخشنامه داخلی آن بانک و همچنین فرآیند و جزئیات اقدام شعب، در پایگاه اطلاع رسانی بانک متبوع، درج و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مشتریان و مسئولین شعب برسد.


۲. کلیه واحد های بازرسی موظفند با تشکیل هیأت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و همچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام نمایند.


۳. آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و همچنین آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع در پایگاه bazresi.mefa.ir اطلاع و همچنین کلیه شعب بانک به نحو مقتضی در 

اختیار مشتریان محترم قرار گیرد


۴. کلیه شکایات مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هيأت رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته های انضباطی اعلام گردد. مراجع رسیدگی مذکور موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رأی اقدام نموده و نتیجه را به این مرکز اعلام نمایند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود