امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/10 1400


گروه بازارپول - وزرات اقتصاد برای مدیران عامل ۱۳ بانک بورسی و دولتی، فرصت ۲۴ ساعته در پرداخت ضامن وام بدون ضامن به چند گروه تعیین کرد، اما آیا وزیر اقتصاد می تواند بانک ها را به عنوان امانتدار و واسطه وجوه بانکی مجبور به چنین اقدامی کند؟
هرچندکه 100 درصد سهام بانک های دولتی متعلق به دولت است اما منابع در اختیار این بانک ها متعلق به مشتریان خرد و کلان است، بنابراین اصرار به پرداخت وام به بانک های دولتی یادآور تسهیلات تکلیفی به نظام بانکی است.

به گزارش پایگاه خبری رازپول علی نظامی رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد طی نامه‌ای به مدیران عامل بانک ملی، تجارت، ملت، صادرات و ۹ بانک دیگر اعلام کرد: در اجرای دستورات مقام عالی وزارت اقتصاد در جلسه نهم بهمن مدیران ارشد بانک ها و بخشنامه ۲۹ دی ماه معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی با موضوع پرداخت تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، دستور فرمایید نسبت به انجام آن حداکثر ظرف ۲۴ ساعت اقدام شده و گزارش آن به این مرکز ارسال شود.

کلیه شکایت مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته های انضباطی اعلام شود. مراجع رسیدگی مذکور موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رای اقدام کرده و نتیجه را به این مرکز اعلام کنند.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود