امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/10 1400

گروه بازارپول - مدیرعامل بانک سینا به تازگی ارتقاء شاخص های عملکردی، کاهش مطالبات به کمتر از ۳ درصد و دستیابی به سودآوری بالا را از اقدامات هدفمند و مطابق با برنامه های راهبردی بانک اعلام کرده  که باعث ارزش آفرینی و اعتماد سهامداران و ذینفعان شده است.

بررسی ها نشان می دهد که این بانک عملکرد عملياتی مثبت را در سه ماهه سوم سال ثبت کرده. بر این اساس هرچند که پرداخت هزینه ماليات عامل تعدیل سود دراین فصل شده است اما بانک سینا به وظایف قانونی خود جامه عمل پوشانده است و این هزینه ها را به فصل های بعدی موکول نکرده. این عملکرد سبب خواهد شد که سهام داران برآورد شفاف تری از آینده سرمایه گذاری خود داشته باشند.


بررسی عملکرد 9 ماهه این بانک به رشد 50 درصدي درآمد تسهیلات و افزایش 40 درصدي هزینه سود سپرده اشاره دارد که خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاري با افزایش 75 درصدي به  14169 ميليارد ریال محقق شده.

مدیرعامل بانک سینا در همین زمینه اذعان کرده که ارائه تسهیلات به مناطق کمتر محروم ، پرداخت وام قرض الحسنه به مناطق کمتر برخوردار و روستایی در کنار اعطای تسهیلات به بخش های مولد و بنگاه‌های اقتصادی کلان، سبب بهبود قدرت خرید مردم شده است.


از سوی دیگر بانک سینا در بخش غير مشاع نیز درآمد کارمزدي را با راهبردهای جدید تقویت کرده است و این درآمدها با افزایش 68 درصدی به 2617 ميليارد ریال رسیده است. در مجموع بانک در درآمدهاي عملياتی با افزایش 29 درصدي 18473 ميليارد ریال کسب کرد. از سوی دیگر به نظر می رسد که بانک باید نسبت به افزایش 51 درصدي هزینه هاي عمومی که سهم اصلی رشد هزینه ها به دليل افزایش 71 درصدي هزینه حقوق و دستمرد نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نیز کنترل کند.

 

دکتر ایمانی مدیرعامل این بانک با ابراز خرسندی از ارتقاء شاخص های عملکردی بانک عنوان کرده که در حال حاضر نسبت آمار مطالبات غیرجاری بانک به کمتر از ۳ درصد رسیده که اتفاقی بی‌نظیر در حوزه فعالیت‌های بانکی است.

ایمانی، جذب سپرده های ارزان قیمت را در راستای کاهش بهای تمام شده پول به عنوان یک استراتژی مهم بانک تعریف کرد و اظهار داشت: کاهش قیمت تمام شده پول در تغییر نگرش و هدف گذاری های گسترده در خدمات بانکی محقق شد و این موفقیت بیانگر مدیریت صحیح منابع و مصارف و هزینه‌های بانک و حاصل سرمایه گذاری بر منابع صحیح و قابل بازگشت است.

مدیرعامل بانک عنوان کرده که تجهیز بهینه منابع و مولدسازی دارایی ها از جمله برنامه ها برای تحقق سودآوری پایدار و باکیفیت بانک است و در این راستا با تدوین سیاستهای نظارتی، ترکیب منابع بانک سینا بهینه و دارایی های آن نیز به دارایی مولد تبدیل شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود