امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/27 1400

گروه بازارپول- شکاف اطلاعاتی در اخذ خدمات بانکی کلیشه های ذهنی مشتریان را در سال های اخیر متاثر کرده است اما حالا بنگاه های هوشمند تلاش می کنند که با شفاف سازی خدمات نظام بانکی، کلیه ذی نفعان را هم سو کنند.
دریافت تسهیلات از سیستم بانکی خواستگاه کلیه مشتریان این صنعت در کنار دریافت سایر خدمات دریافت و پرداخت است. مشتریان همواره مایل هستند که به عنوان شریک تجاری در مواقع لزوم بانک را در کنار خود و خدمات آنرا در خدمت داشته باشند.
 


در سال های اخیر در طبقه بندی مبالغ ریالی درخواست تسهیلاتی نظام بانکی هرچند که گروههای متوسط در تراز تسهیلاتی و درآمدهای این بخش به نسبت کمتری در مقایسه با شرکت های حقوقی بزرگ و متوسط دریافتی داشته اند، اما شیوه برخورد کارکنان با این افراد تاثیر مستقیمی در ایجاد نگرش هم سو یا غیر همسو از بانک و خدمات بانکی در جامعه هدف ایجاد کرده است.در این میان  برخی بانک ها در پی عدم آموزش های صحیح و لازم به کارکنان در برخورد با ارباب رجوع از این منظر دچار هدر رفت برخی منابع نیز بوده اند.

اما ابتکار برخی از بانک ها در ارائه راهکار در این بخش شیوه جالب و منحصر به فردی را ایجاد کرده است. استقرار یک نرم افزار در سایت بانک ایران زمین که اطلاعات قابل اتکا و مفیدی در خصوص نرخ سود تسهیلات، سقف تسهیلات، حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و زمان رسوب سپرده، وثایق و ... را به مشتری ارائه می دهد و مشتری با انتخاب این آیتم ها می تواند ارزیابی های دقیق تری را برای دریافت تسهیلات به عمل آورد، یکی از راهکارهای هوشمندانه در افزایش سهم بازار مشتریان خرد است.
این طرح که « انتخاب» نام دارد به تازگی در بانک ایران زمین راه اندازی شده و به مدت یکسال از دی ماه سال جاری اعتبار دارد تا مشتریان با انتخاب میزان تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال میزان موجودی، زمان بازپرداخت و سود را تعیین کرده و اقساط این تسهیلات مطلع شوند.
این راهکار ساده نه تنها مشتریان را در دریافت اطلاعات مفید همراهی می کند بلکه حجم قابل توجهی از مراجعات بانکی و پرسش های موجود در این زمینه را کاهش خواهد داد.
علاقه مندان برای اطلاع از جزئیات طرح جدید این بانک در خصوص تسهیلات می توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند.

https://izbank.ir/index.php?module=cdk&func=loadmodule&system=cdk&sismodule=user/content_view.php&sisOp=view&ctp_id=36&cnt_id=1211851&id=64

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود