امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/19 1400

گروه بازارپول - برخی معتقدند که دومینوی تغییرات در صنعت بیمه کشور با انتصاب معاون بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد آغاز شده.

این کرسی حالا به یکی از مدیران عامل پیشین بیمه ایران رسیده است، همین مسئله سبب می شود که گمانه زنی ها برای تغییرات در روزهای پیش رو قوت گیرد.

سید عباس حسینی هرچند که دارای تجربه خاصی در نظام بانکی کشور نیست اما مدیریت 8 ماهه او در بیمه ایران و حضور محسن پورکیانی پس از او در بیمه ایران تجربه ای مستقیم در این صنعت به شمار می آید.

عباس حسینی پیش از این رئیس شعبه چهارم مستشاری دیوان محاسبات کشور بود. این پست کلیدی پس از معرفی روسای دیوان محاسبات به مجلس توسط نمایندگان انتخاب می شود.

سید عباس حسینی ، در سال 94 با حکم علی طیب نیا وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران منصوب و کار خود را دراین شرکت بیمه ای آغاز کرد.

عباس حسینی در حالی به عنوان معاون خاندوزی انتخاب شده که در کارنامه مدیریتی خود دارای سوابق متعددی از جمله؛ معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو کمیسیون اقتصادی هیات دولت، عضو کمیسیون تخصصی شورای پول و اعتبار، عضو شورای اقتصاد کشور ،عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و عضو شورای عالی بیمه نیز بوده است.

او را مدیری تحول گرا می دانند که در مقایسه با سایر انتخاب های اخیر در وزارت اقتصادی از کارنامه کاری مقبولی برخوردار است.

اما باید منتظر ماند و دید او به واسطه نقش وزارت اقتصاد در مجامع زیر مجموعه های این وزارت خانه چه نقش مکمل و موثری را ایفا می کند؟

آیا او می تواند از ظرفیت های قانونی این معاونت برای اصلاح و تحول در زیرمجموعه های وزارت خانه اقدام کند؟ آیا او موفق به شناخت حلقه های موثر در زیرمجموعه های این وزارت خانه و اعمال سازوکارهای نظارتی و اصلاحاتی خواهد شد؟

.

  1. میهمان
    پاسخ 20 آذر 1400 08:12 اشنا
    ضمن تبریک به جناب اقای دکتر عباس حسینی تقاضاداریم دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص انتصاب مدیران نباید از بانیان وضع موجود استفاده شود چرا مدیر عامل برکنار شده بانک سپه مجدد  بکار گرفته شده

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود