امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/30 1400

گروه بازارپول- شرکت رایان ارتباط وابسته به هلدینگ رایانمهر از اولین استارت‌آپ‌های فروش شارژ تلفن همراه در کشور بوده که در بازار با نام echarge  شناخته می‌شود و از سال 1387 در این صنعت فعالیت دارد. 
 
بنیان‌گذاران این شرکت با رویکرد توسعه کانال‌های فروش با بانک‌ها و شرکت‌های خدمات پرداخت همکاری‌ نزدیکی را از دیرباز داشته‌اند که این روند علاوه بر آنکه سهم بازار شرکت را در این سال‌ها به شدت متاثر و رو به رشد کرده، موجب شده تا شرکت رایان ارتباط به یکی از بازیگران اصلی صنعت پرداخت تبدیل گردد. این در حالی است که روح فناوری و خلاقیت در شرکت نیز باعث شده است تا مجموعه به عنوان شریک راهبردی اپراتورها در توسعه و ارائه محصولات جدید آن‌ها نقش بسزایی داشته باشد. ما در عصربانک برای آشنایی با تحولات این شرکت با احسان کدخدایی، مدیرعامل رایان ارتباط به گفت و گو پرداخته‌ایم:
احسان کدخدایی الیادرانی متولد 1362 و فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی برق، عضو هیات علمی گروه هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر عامل فعلی شرکت رایان ارتباط است .
وی در ابتدا گفت: « در حال حاضر شرکت رایان ارتباط ضمن همکاری با 5 بانک و شرکت ‌ PSPتوانسته است در سال مالی جاری به اهداف بودجه خود و فروش 4000 میلیارد تومانی دست پیدا کند و بیشترین سهم بازار را کسب نماید.»

سرویس‌ها و قابلیت‌های شرکت رایان ارتباط
کدخدایی درباره سرویس‌های اصلی شرکت گفت:« در حال حاضر تمرکز بر توزیع خدمات شارژ و خرید بسته اینترنت سه اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور برای مشتریانB2B  و B2C است. به عبارتی دو نوع سرویس متفاوت در شرکت رایان ارتباط وجود دارد: یکی از آنها خدمات سازمانی یاenterprise  است که به مشتریان بزرگ و با SLA  بیش از 99% ارائه می‌شود و دیگری سرویس‌ فروش مستقیم است که از طریق اپلیکیشن echarge   و کد دستوری *789# به مشتریان نهایی ارائه می‌شود و به تازگی علاوه بر خدمات شارژ و فروش بسته اینترنت، خدمات اینترنت ADSL  و سامانه پرداخت قبوض و ارائه بیمه نامه هم در بستر اپلیکیشن‌ ایجاد شده است. »

مزیت رقابتی رایان ارتباط
او همچنین درباره مزیت‌های رقابتی این شرکت نسبت به سایر رقبا خاطرنشان کرد:« در واقع آنچه ما آن را به عنوان مزیت رقابتی و تخصص خود باور داریم پایداری سامانه‌ها و عدم مغایرت است. آنچه در سامانه‌های پر تراکنش و خرد مهم است عدم مغایرت‌هایی است که ممکن است کمتر به چشم بیاد، اما در ابعاد کلان فاجعه بار و جبران ناپذیر هستند. به عنوان نمونه سالیانه بیش از 500 میلیون تراکنش در شرکت مدیریت می‌شود و کافی است تنها 1% مغایرت مالی به وجود آید که این به معنی یک فاجعه 40 میلیارد تومانی است. از طرف دیگر با توجه به اهمیت و بنیادین بودن محصولات قابل ارائه، سرویس گیرندگان همواره باید با پایداری زیادی سرویس‌های خود را دریافت کنند و هر گونه خطای سیستمی سخت افزاری و نرم افزاری مساوی است با اختلال در فروش، که به شدت در وفاداری مشتری نهایی و میزان اعتراض نقش اساسی دارد.  پس دو عامل پایداری و عدم مغایرت مهمترین مزیت ما هستند. علاوه بر آن انعطاف مالی و اجرایی با مشتریان B2B ، پشتیبانی 24*7 و تامین نیازمندی‌های مشتریان در اسرع وقت، سرویس‌های echarge را در بین مشتریان قابل اعتماد و محبوب کرده است.»
  • برنامه­ های پیش روی شرکت رایان ارتباط
  • مدیرعامل شرکت رایان ارتباط در خصوص برنامه‌های آتی شرکت ابراز امیدواری کرد و افزود:« مسیر پیش روی شرکت رایان ارتباط بسیار روشن است. نمونه‌های موفق نئو بانک در دنیا مسیری را طی کرده‌اند که رایان ارتباط نیز در همان جهت در حال حرکت می باشد. به این شکل که این شرکت‌ها از فروش شارژ اپراتور‌ها به مفهوم نئو بانک رسیده‌اند. در واقع تغییرات مدیریت رایان ارتباط و فلسفه وجودی اینجانب در این شرکت همین مسیر توسعه است. ما در رئوس برنامه‌های خود و با توجه به وضعیت کشور در سال‌های آتی، تبدیل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام را در دستور کار داریم تا در فرابورس پذیرش شویم.
  • افزایش دو برابری سهم بازار فروش مستقیم
  •  وی افزود:« در برنامه‌های آتی لاین‌های جدید کسب و کار نیز به شرکت اضافه خواهد شد که بر سه محور سامانه اعتبار خرد، سامانه صدور ووچر، فروش اشتراک و سامانه فروش echarge استوار است. از طرفی در یک برنامه فشرده تصمیم داریم سهم بازار خودمان در فروش مستقیم B2B و B2C را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. یکی دیگر از برنامه شرکت این است که در سال آینده بیشترین سهم بازار را از آن خود نماید که این برنامه شامل تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک است که در آن تجربه ارزشمندی داریم. همچنین در اقدامی دیگر شرکت در نظر دارد با ورود به عرصه توزیع و ارائه خدمات اپراتورها و سرویس‌دهندگان بین‌المللی خدمات فروش گیفت کارت‌های بین المللی را در بستر echarge اجرایی نماید که فاز اول آن انجام و در حال پیاده سازی است. به نظر می‌رسد سهم بازار بدست آمده در این کسب و کار بتواند اثر قابل توجهی در فروش شرکت داشته باشد. از دیگر برنامه‌های ما برای سال مالی جدید توسعه خدمات فروش سرویس‌های دیجیتال مانند انواع ووچرها و خدمات اشتراک است و در نهایت در نظر داریم با همکاری اپراتور و بانک، اولین شبکه وام خرد کشور را برای مشتریان سازمانی راه اندازی و نسبت به ارائه خدمات خود به کارکنان وابسته به شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت اعتباری اقدام نماییم. در این طرح بیش از 1 میلیون نفر از کارت‌های اعتباری 789 بهره‌مند می‌شوند که سه بانک ملت، سامان و سینا در این طرح مشارکت دارند. نکته قابل توجه در این طرح کارمزد صفر درصد برای کارکنان شرکت‌ها بوده و در راستای ایجاد خدمات رفاهی طراحی و عرضه شده است.»

وی در پایان اضافه کرد:« پیش بینی می‌شود با این اقدامات در سه سال آینده، سهم بازار شرکت در کشور تا دو برابر توسعه یابد. همچنین هیات مدیره شرکت یک برنامه 10 هزار میلیارد تومانی را تصویب کرده که در این طرح کلان همه ابزارها و ظرفیت‌های ما برای تحقق این فروش مهیا شده است. از طرفی شرکت رایان ارتباط در نظر دارد به عنوان اولین هاب فروش سرویس‌های آنلاین و دیجیتال بتواند اتفاق مهمی را در بین بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت رقم بزند. در این رابطه باید بگوییم در فضای اقتصاد پساکرونا که نقطه عطفی در تجارت الکترونیک به وجود آورده سه بازار محتوی، خرده‌فروشی و تحویل کالا شکل مهمی به خود گرفته و سهم بسزایی در سبد اقتصاد خانواده را به خود اختصاص داده است. برنامه‌ای که ما دنبال می‌کنیم این است که در فاز اول پلت فرم ایشارژ به عنوان بازارگاه ارائه‌دهنده خدمات آنلاین محتوی و خرده‌فروشی صرفاً خدمات و کالای دیجیتال در بستر آنلاین مانند بلیت سینما یا اشتراک استخرها، در سطح بازار شناخته شود و سپس با تکیه بر تجربه ارزشمند شرکت در ارایه خدمات شارژ و بسته تلفن همراه که به نوبه خود به عنوان بزرگترین کالای دیجیتال شناخته می شود، در این زمینه نیز خدمات جدید و متنوعی به صورت سازمانی و یا به صورت مستقیم به مشتریان ارایه دهیم. از طرفی در نظر داریم با مذاکره با مشتریان سازمانی بزرگ خودمان از جمله چند بانک اصلی و مهم کشور و ایجاد مدل های مشارکت و سهام داری مدل توزیع متقارنی را در سطح بازار با محوریت شرکت رایان ارتباط ایجاد نماییم.»

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود