امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/1 1400

گروه بازارپول- وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور فرمانده و اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج تابعه این وزارتخانه برگزار شد، خواستار تغییر رویه ها به منظور کارآمدتربودن، سالم‌تر شدن و جهادی تر عمل کردن بر اساس عدالت محوری شد.

به گزارش رازپول به نیل از روابط عمومی بانک رفاه، دکتر سید احسان خاندوزی در این مراسم  با بیان اینکه مصادف شدن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس اتفاقی است که  می تواند حاوی درس ها و پیام هایی در مسیر عمل باشد گفت: اساساً این مناسبت ها باید موجب تغییر و تحول در حوزه فردی و وظایف جمعی و اجتماعی شود و اگر این اتفاق رخ دهد، بسیار گرامی و مبارک است.
وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه با خلوص و عزمی که دوستان در مجموعه بسیج وزارت اقتصاد دارند امیدوارم در شروع دولت سیزدهم شاهد تغییر و تحول سازمانی و ساختاری باشیم تاکید کرد : همانگونه که داشتن روحیه بسیجی در سال‌های دفاع مقدس سبب برکات و ثمرات زیادی شد در جنگ اقتصادی نیز باید روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس وجود داشته باشد و اگر  امید دریافت امدادهای غیبی را داریم باید خود ما هم در مسیر حرکت جهادی و بسیجی حرکت کنیم، چرا که مددها و کمک های الهی بستگی به همت و تغییر ما دارد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه در مسیر جنگ اقتصادی، حوزه مدیریت اقتصاد کشور بویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای تابعه این وزارتخانه بیش از سایر بخش‌ها به شدت محتاج تغییر رویه ها هستند اظهار داشت : اگر کم کاری کنیم نه تنها شعار سال رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰ یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها محقق نمی شود، بلکه مقاوم شدن  اقتصاد ایران در برابر عوامل خارجی نیز رخ نخواهد داد.
دکتر خاندوزی با تاکید بر اینکه حداقل در ۳ بعد باید متحول شویم، گفـت : بعد اول مسئله کارآمدی در انجام وظایف قانونی است، یعنی خود دستگاهها در هر بخش حداقل سالی ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته کارآمد تر و بهینه تر عمل کنند.
بعد دوم مسئله سلامت اداری و انضباط مالی است، یعنی نه تنها یک دستگاه نسبت به سال گذشته کارآمدتر عمل کند بلکه باید به لحاظ سلامت اداری و مبارزه با فساد نیز با درجه بهتری رفتار کند.
بعد سوم هم انجام وظایف فراتر از وظایف قانونی است که این مهم در دوره های سخت و بحران ها ریشه در روحیه جهادی دارد و اساساً عنصر متمایز در فرهنگ بسیج این است که فرد بسیجی خودش را موظف به حمایت و پشتیبانی از نظام، انقلاب و کشور می‌داند و تمام تلاش خود را با ایثار و از خود گذشتگی در انجام وظایف خارج از وظایف قانونی انجام می دهد.
وزیر اقتصاد در پایان خواستار تمرکز نیرو های بسیجی در اصلاح فرایندها و رویه ها و شیوه انجام کار شد چرا که اگر این نیرو ها احساس کنند نگاه متمایزی در مورد اولویت اقتصادی و نیازهای جنگ اقتصادی بوجود آمده است،کمک شایانی به ایجاد انگیزه در ظرفیت‌های انسانی و نیروهای متخصص می‌ کنند و این می‌تواند گرامیداشت عملی هفته دفاع مقدس در دوره جنگ اقتصادی باشد.

.

برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.