امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
01/25 1395

گروه بازار پول - مدیر عامل جدید شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران ( سمگا ) معرفی شد.

محمد رضا علوب در حکمی از سوی مهدی جهانگیری، به سمت مدیر عامل سمگا منصوب شد.

در بخشی این حکم آمده است : بدون شک در رویکرد امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر دیپلماسی سیاسی و باز شدن دریچه های اقتصادی در فضای بین الملل و پیشرفت قابل ملاحظه صنعت توریسم و همچنین تحقق سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ شکل خواهد گرفت ، نقش هلدینگ گردشگری بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. امید است در سایه عنایت خداوند متعال در سالی که مقرر شده اقتصاد مقاومتی را در اقدام و عمل به سرانجام برسانیم در تحقق اهداف گروه مالی گردشگری موفق و سربلند باشید.

جهانگیری همچنین از زحمات خانم وزیر زاده مدیر عامل سابق شرکت سمگا تشکر و قدردانی کرده و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
لازم به اشاره است که شرکت گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران (سهامي عام) ، با سرمايه  200 ميليارد ريال در هفتم تير ماه سال 1388 آغاز به کارکرد.

اين شرکت به عنوان نخستين هلدينگ تخصصي گردشگري ضمن بهره مندي از مشارکت عموم مردم و پشتيباني بسياري از بانک ها و موسسات مالي و همچنين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، با هدف سرمايه گذاري در پروژه هاي شاخص توسعه گردشگري در کشور تشکيل شده است.

موضوع فعاليت اصلي اين شرکت عبارت است از خريد، فروش و سرمايه گذاري در اوراق بهادار شرکت هاي فعال در زمينه گردشگري با رعايت مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف کسب انتفاع با قصد کنترل عمليات شرکت سرمايه پذير به نحوي که بتواند حداقل يک عضو هيئت مديره شرکت سرمايه پذير را انتخاب و موضوع فعاليت هر يک از شرکت هاي سرمايه پذير و توسعه و بسط زمينه هاي مختلف صنعت گردشگري باشد.

شرکت سمگا به عنوان شرکت موسس بانک گردشگری با مشارکت سایر سهامداران در سال 1389 اقدام به تاسیس بانک گردشگری (سهامي عام) کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود