امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/20 1400

گروه بازارپول - رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مجازی روسای کل بانک های مرکزی  و وزرای دارایی گروه ٢۴ اولویت این گروه را حمایت های مالی و فنی به منظور تامین و دسترسی عادلانه به واکسن کرونا عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر علی صالح آبادی در جلسه مجازی گروه ٢۴ صندوق بین المللی پول که ریاست جلسه را عهده دار بود با تشریح وضعیت جهانی پاندمی و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها گفت: نشانه های بهبود در بسیاری از اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه به چشم می خورد، اما ابهامات زیادی وجود دارد.

وی افزود: اولویت کلیدی گروه ٢۴ واکسیناسیون ملت ها در سطح جهان است، بر این مبنا لازم است تولید و توزیع واکسن در سراسر جهان تسریع شود و تمام کشورها دسترسی عادلانه به واکسن داشته باشند.

 


صالح آبادی با بیان اینکه حمایت قدرتمند مالی از کشورهای در حال توسعه اهمیت زیادی دارد گفت: ما از تخصیص ۶۵٠ میلیارد دلار از محل صندوق بین المللی پول با سازکار مشخص جهت مقابله با کرونا و ترمیم اقتصادی کشورها استقبال می کنیم.

رییس شورای پول و اعتبار افزود: بانک های توسعه چند جانبه نقش مهمی در حمایت از اقدامات مرتبط با همه گیری، کاهش محدودیت های مالی و مقابله با آسیب های بدهی دارند، ضمناً ما از بانک جهانی تقاضا می کنیم راهبردی میان مدت برای کمک به کشورهای دارای درآمد متوسط اتخاذ کنند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با تاکید بر استقبال از راهبردهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی گفت: این حمایت ها باید با شرایط و ساختارهای اقتصادی کشورها سازگار شوند.

وی در پایان افزود:کاهش تصاعد کربن باید همگام با تلاش کشورهای در حال توسعه و رفع فقر و نابرابری و رشد اشتغال باشد.

همچنین در این جلسه خانم کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، به تشریح اقدامات این صندوق در زمینه های برنامه ریزی و سرعت بخشی در دسترسی کشورها به واکسن کرونا پرداخت و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی ۴٠ درصد کل جمعیت جهان واکسن کرونا را دریافت کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود