امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
01/29 1395

برنامه های جدید بانک مسکن در سال جاری/ ارائه تسهیلات تا 80درصد فاکتور به فروشندگان صنایع مرتبط با ساختمان
گروه بازارپول - مدیرعامل بانک مسکن از توافق بانک مسکن و کانون سراسری  انبوه‌سازان و آغاز فروش اقساطی مسکن در تهران از هفته آینده خبر داد و گفت: پیش‌خریداران و پیش‌فروشنده‌های مسکن می‌توانند از هفته آینده با افتتاح حساب امانی در شعب بانک مسکن با خیال راحت اقدام به پیش‌فروش مسکن کنند.
به گزارش پایگاه خبری راز پول ، محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در اولین نشست خبری خود که دقایقی پیش پایان یافت برنامه های جدید بانک در سال جاری را اعلام کرد. وی با بیان این مطلب که برای سال جاری تامین مالی برای خرید،ساخت و احیا یک میلیون واحد مسکونی در دست اقدام در بانک مسکن قرار دارد تشریح کرد که بر این اساس 200 هزار واحد مسکونی برای خرید ،200 هزار واحد برای تسهیلات تعمیر،400 هزار واحد برای فروش اقساطی از جمله برخی برنامه ها در این زمینه است .
وی همچنین از تامین مالی 555 هزار میلیارد ریالی مسکن مهر در سال جاری خبرداد و افزود : راه اندازی صندوق جدید ساختمان و مسکن پس از اخذ مجوز نهایی، ایجاد موسسات پس انداز منطقه ای برای شهرهای جدید و احیای بافت های فرسوده ، توسعه راهکارهای تامین مالی در بازار سرمایه ،ایجاد نخستین باند بین المللی ساخت و ساز به منظور جذب سرمایه های حارجی با کمک سازمان سرمایه گذاری و ایرانیان خارج از کشور و علاقمند به ساخت و ساز در داخل کشور،انتشار 3 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی، پیگیری و تاسیس و اخذ مجوز لیزینگ مسکن و اجرای سیاست های اعتباری جدید از جمله بخشی از این برنامه ها است .
بت شکن در خصوص اقدامات و سیاست های اعتباری بانک مسکن اذعان دارد که شرکت های انبوه ساز به شرط صنعتی سازی و انتقال تکنولوژی های جدید در زمینه ساخت و ساز که باعث صرفه جویی و بهره وری شود می توانند در ازای هر واحد 150 میلیون تومان تسهیلات در شهرهای بزرگ تهران،کرج،شیراز،اصفهان،تبریز،مشهد و اهواز دریافت کنند.همچنینن انبوه سازان صنعتی ساز نیز قادر خواهند بود تا از تسهیلات 130 میلیون تومانی در این زمینه بهره مند شوند . این تسهیلات برای شهر های بالاتر از 200 هزار نفر 130 میلیون تومان و برای سایر شهرها 100 میلیون تومان خواهد بود.
بت شکن در بخش دیگری از سیاست های اعتباری جدید بانک از ارائه تسهیلات به پیمانکاران و تولید کنندگان صنایع کوچک و متوسط خبرداد و اذعان کرد که این افراد می توانند تا 80درصد مبلغ پیش فاکتور خرید تجهیزات و ماشین آلات خود را در قالب تسهیلات مشارکتی و در قالب نرخ مصوب شورای پول و اعتبار از بانک دریافت کنند.
مدیرعامل بانک مسکن سومین ساست اعتباری بانک را ارائه تسهیلات به بنگاه ها و شرکت های بزرگ در عرصه تولید مصالح ساختمانی و صنایع مرتبط عنوان کرد که قادر خواهند بود از حدود اعتباری در قالب تسهیلات ریالی و یا ال سی تعریف شده که به شبکه شعب بانک مسکن ابلاغ شده بهره مند شوند .
این مقام مسئول اضافه می کند که ارائه طرح تضمین معاملات فروش اقساطی یکی دیگر از برنامه های بانک مسکن است که اعضای انجمن ابنوه سازان می توانند به شعب مرکزی و اصلی شهرهای خود مراجعه کرده و از مزایای این طرح بهره مند شوند . این طرح به منظور کمک به انبوه سازانی است که بنادارند با خریداران خود مستقیما وارد مذاکره شوند و قراردادی سه جانبه است . وی نرخ کارمزد این طرح را 2.3درصد عنوان کرد و خاطر نشان ساخت در این طرح اگر خریداران در زمینه پرداخت با مشکلات مواجه شوند بانک وارد خواهد شد .
مدیرعامل بانک مسکن از توافق بانک مسکن و کانون سراسری انبوه‌سازان و آغاز فروش اقساطی مسکن در تهران از هفته آینده خبر داد و گفت: پیش‌خریداران و پیش‌فروشنده‌های مسکن می‌توانند از هفته آینده با افتتاح حساب امانی در شعب بانک مسکن با خیال راحت اقدام به پیش‌فروش مسکن کنند.

بت‌شکن با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران که برای تقویت عرضه مسکن و تقاضا، هفته گذشته بخشنامه فروش اقساطی در هیأت مدیره بانک مسکن به تصویب رسید و از هفته آینده به شعب ابلاغ می‌شود، گفت: کلیه اعضای کانون سراسری انبوه‌سازان می‌توانند با مراجعه به شعب مرکزی کلیه استان‌ها و در تهران 6 شعب اصلی خواستار خدمات تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن شوند.

بت‌شکن ادامه داد: فروشنده‌ها و کسانی که می‌خواهند مسکن خود را اقساطی به فروش برسانند پس از موافقت و رسیدن به توافق با خریداران و اخذ مبلغی به صورت نقد، مابقی را به صورت اقساط از خریداران دریافت کنند بنابراین بانک مسکن پس از اخذ مجوز فروش اقساطی از بانک مرکزی که چند هفته پیش صورت گرفته است، این طرح را از هفته آینده اجرایی می‌کند.

بت‌شکن با اشاره به اینکه میزان تعهدی که بانک مسکن می‌پذیرد 50 درصد ارزش کارشناسی ملک مشروط به اینکه سقف بدهی بیش از 150 میلیون تومان بیشتر نشود و یا اقساط آن از 3 میلیون تومان بیشتر نشود،است و با این شرط معامله را تضمین می‌کند، تصریح کرد: پس از طی این مراحل و تائید آن توسط بانک قرارداد 3 جانبه میان بانک مسکن، فروشنده و یا انبوه‌ساز و پیش‌خریدار به امضاء می‌رسد و این واحد مسکونی به صورت قسطی به خریداران به فروش خواهد رسید، اما در این بین اگر خریداران اقساط خود را پرداخت نکنند، بانک این افراد را پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: حداکثر بازپرداخت اقساط در این طرح 50 ماه است و باید پلاک معرفی شده دارای پروانه و پایان کار معتبر باشد و از تاریخ 10 سال پایان کار آن نگذشته باشد.

بت‌شکن با اشاره به اینکه نرخ کارمزد موثری که بانک مسکن بابت این تضمین پرداخت خواهد کرد حداکثر 2.3 درصد است، گفت: در این روش بانک مسکن تسهیلاتی پرداخت نمی‌کند، بلکه در حقیقت تضمین پرداخت اقساط از سوی خریداران را به عهده خواهد داشت.

فعال‌سازی حساب امانی برای پیش فروش مسکن

بت‌شکن از فعالسازی حساب امانی در بانک مسکن خبرداد و گفت: با توجه به اینکه دغدغه پیش‌خریداران همواره مواردی چون عدم تحویل به موقع مسکن بوده است در این طرح حسابی در نزد بانک از سوی پیش‌خریداران افتتاح می‌شود و پیش خریداران براساس پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی، مبالغ را به این حساب واریز می‌کنند و بانک مسکن این مبالغ را در اختیار سازنده مسکن و پیش‌فروشنده قرار می‌دهد.

به گفته وی، عدد کارمزد این اقدام از سوی بانک مسکن 100 هزار تومان برای هر قرارداد و نیم درصد برای کل ارزش قرارداد است، یعنی اگر یک قراردادی 300 میلیون تومان باشد مجموع کارمزد این اقدام از سوی بانک مسکن یک میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود