امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
03/29 1400

گروه بازارپول - بانک ایران زمین بنا دارد که با تزریق منابع مالی جدید، استراتژی تهاجمی فتح بازارهای جدید را در نظام پولی آغاز کند.

به گزارش رازپول، بر اساس اطلاعات مالی منتشر شده از سوی این بانک که اعلام کرده 1600 میلیارد تومان منابع جدید از محل آورده نقدی به بانک تزریق خواهد شد، پیش بینی می شود، این بانک فصل جدیدی را در توسعه خدمات مالی به مشتریان آغاز کند.

تزریق چنین منابعی می تواند قدرت وام دهی بانک را افزایش داده و به تبع  بازارهای جدیدی در حوزه سپرده های دیداری و غیر دیداری فتح کند به عبارت دیگر درآمدهای مشاع بانک با تحوا مواجه خواهد بود.

از سوی دیگر این اقدام سبب ارتقا میزان کفایت سرمایه بانک خواهد شد که موجب کاهش محسوس ریسک نقدینگی نیز خواهد شد.

کاهش محسوس ریسک نقدینگی قدرت واکنش پذیری بانک را در مواجه با استراتژی های بانکداری شرکتی به حدی بالا خواهد برد که بانک ایران زمین می تواند به واسطه افزایش سهم عملیاتی خود در این شیوه ی بانکداری مشتریان بزرگ جدیدی را به سمت خود سوق دهد و عملا در باشگاه بانکداران شرکتی جایگاه بهتری پیدا کند.

این اقدام بانک ایران زمین در این برهه اقتصادی کشور که ریسک نقدینگی و ریسک نکول دو عامل تاثیر گذار در افزایش ریسک تجاری برای بنگاه ها شده است می تواند به عنوان یک اهرم شتابنده برای توسعه ساختار بنگاه داری تلقی شود.

از سوی دیگر افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به ثبات مدیریتی در بانک ایران زمین کمک کرده و عملا صاحبین سهام با کاهش ریسک تغییر مدیریت می توانند نسبت به سرمایه گذاری های بلند مدت در این بانک اقدام کنند.

این بانک اعلام کرده است که افزایش سرمایه 16000 ميليارد ریالی مذکور موجبات خروج از شموليت ماده 141 قانون تجارت را فراهم نمی نماید اما ، برنامه عملياتی خروج از زیان دهی و کاهش زیان انباشته از طریق فروش دارایی هاي منتقل شده از تعاونی مولی الموحدین به بانک مرکزي تسليم شده و تلاش هيات مدیره بانک بر اجراي دقيق برنامه یاد شده معطوف است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود