امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
06/24 1392

مریم غضنفری: اجرای طرحی تحت عنوان پینک ازسوی شرکت ال-جی با فرستادن زوج های تکنسین درمنازل وارائه خدمات پس از فروش زمینه را برای جذب واستقبال مشتریان از تولیدات این شرکت افزایش داده است . 
این طرح که به خاطر فرهنگ اسلامی خانواده ها در کشور دوبی نیز بسیار مورد توجه مشتریان ال-جی قرار گرفته ابتدا در ایران اجراشد و خدماتی نظیر نصب و راه اندازی ،سرویس وگارانتی کالاها ازطریق حضور زوج های جوان تکنسین که دوره های تخصصی لازم را دیده اند در محیطی کاملاً خانوادگی والبته امن از دیدگاه مشتریان که غالباً در ساعات اداری روز بانوان درمنزل هستند ،اجرا می شود.
خدمات پس از فروش به عنوان حقوق مشتری از جمله مواردی است که در انتخاب و خرید کالاها بابرندهای مختلف موجود در کشور چه تولیدات داخلی و یا وارداتی از اهمیت به سزایی برخودار است. مهندس رامین آقاجانی ،سرپرست برنامه ریزی خدمات شرکت گلدایران در مورد ارائه خدمات به مشتری پس از خرید کالا یا همان خدمات پس از فروش می گوید: با توجه به اینکه تقاضای پایدار از سوی مشتری برای شرکت های بزرگی مثل ال-جی اهمیت زیادی دارد و این مهم فقط در جلب رضایت مشتری فراهم میشود لذا توجه به نیازها و خدماتی که بعد از خرید یک محصول ممکن است مشتری با آن مواجه شود نیز باید مورد نظر صاحبان تولید وکالاقرار گیرد.
البته سرعت وکیفیت خدماتی که به مشتری عرضه می شود ارکان اصلی این سرویس دهی را تشکیل داده است ولی برخی مواقع مشتری از حقوق خود آگاهی ندارد ،البته اقداماتی که گلدیران برای رفاه حال مشتریان انجام می دهد در همه جای دنیا عموما به یک شیوه یکسان عرضه می شود که فروش اینترنتی قطعات مورد نظر کالاها یکی از آنهاست.
تمدید گارانتی بعد از مدت یک سال از دیگر اقداماتی است که این مجموعه نسبت به ارائه خدمات پس از فروش در دستور کار دارد که با دریافت مبلغی هرسال گارانتی کالا تمدید میشود والبته برای مشتری از نظر اطمینان ازتامین به موقع قطعات و خدمات مورد نظر حائزاهمیت می باشد.چراکه وقتی کالایی خارجی خریداری می شود تعمیر وضمانت خدمات تامین ونگهداری آن مهمترین خواسته مشتری قلمداد می گردد.
مهندس رامین آقاجانی رها کردن مشتری را پس فروش عامل اصلی و مهم مرگ یک برند وتولید محصول می داند که البته با ورود کالاهای چینی بی نام ونشانی که به خاطر پایین بودن قیمت و اشباع بازار این اتفاق برای بسیاری از خریداران کالاهای مذکور رخ داده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود