امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
08/4 1392

ایران و جهان - علت شكست كسب و كار هاي نوپا معمولا ارتكاب حداقل يك اشتباه جديد از سوي صاحبان آن ها در ابتداي راه است.
به گزارش ایران و جهان ، از جمله انتخاب هاي حياتي كه بايد در آغاز به آن ها توجه كرد مي توان به موقعيت شركت، جريان پولي، پايگاه مشتريان و استخدام نيرو هاي متخصص اشاره نمود. اطلاع از ده اشتباه بزرگ در زمان راه اندازي كسب و كار مي تواند به شما در اجتناب از هر گونه شكست و ناكامي كمك كند.
1.سرمايه نقدي ناكافي
موسس شركت بايد به حداقل وجه نقد لازم براي راه اندازي يك كسب و كار جديد براي حد اقل شش ماه دسترسي داشته باشد. به علاوه، او بايد پس اندازي كافي براي زندگي به مدت شش ماه در اختيار داشته باشد كه البته هر چه اين زمان بيشتر شود، شرايط نيز بهتر خواهد بود.
2.تجربه ناكافي در حوزه كاري خود
با وجود آگاهي نسبت به فعاليت هاي آتي شركت، برخورداري از تجربه ناكافي در زمينه كسب و كاري نوپا عواقب جدي متعددي را در پي خواهد داشت. در اين صورت دريافت وام ها بانكي سخت شده و مشتريان شركت نيز شايد به سراغ افراد مجرب تري بروند. به جز فاكتور اعتماد، در هر صورت، صلاحيت و شايستگي نيز عاملي مهم در توسعه و بقاي يك كسب و كار به شمار مي رود. شايد شما براي توسعه فعاليت هاي شركت از صلاحيتي بسيار بالا برخوردار باشيد اما قدرت توجه به ده ها مساله مختلف مانند خدمت رساني به مشتري يا تثبيت جايگاه كسب و كارتان را نداريد. با اين وجود، كسب و كار هاي موفق صرفا با تكيه بر شايستگي بالاي يك مدير كار خود را شروع نمي كنند، اما وجود رييسي لايق ضمانتي براي بقاي آن ها خواهد بود.
3.حذف بيش از حد هزينه ها
تقريبا همگان بر اين نكته متفق القول هستند كه براي درآمد زايي بايد پول خرج كرد اما آنچه اهميت دارد جايي است كه بايد در آن سرمايه گذاري كرد. يك شركت كم هزينه از چيز هايي نظير خدمات نظافت يا نگهداري شركت صرف نظر كرده و از كارمندان انتظار دارد كه اين كار ها را خود انجام دهند. پرداخت هزينه هاي فراوان براي امور جزئي و كم اهميت شركت مانع تداوم روند سود دهي و حتي پرداخت هزينه ها مي شود. كسب و كار هاي موفق در پي ايجاد محيطي شاد و مطلوب هستند.
4.انتخاب موقعيتي پرت و دور افتاده
عدم دسترسي افراد به شركت شما فروش محصولاتتان را به صفر مي رساند. در هر صورت صرف هزينه اي گزاف براي اجاره يك ساختمان در خيابان هاي پر رفت و آمد، نيز از درآمد شما مي كاهد. موقعيت شركت را با توجه به نوع كسب و كار خود امتحان كرده و وي�?گي هاي رفتاري مشتريانتان را در ذهن داشته باشيد. بهترين حالت آن است كه به محل فعاليت كسب و كار هاي مشابه با سابقه نگاه كرده و از آن ها الگو بگيريد.
5.عدم برخورداري از يك برنامه كسب و كار مكتوب
عدم تهيه يك طرح كسب و كار مكتوب، نقشه اي صحيح پيش پاي كسب و كارتان در آينده قرار نمي دهد. حتي اگر موفق به دريافت وام از بانك نشده ايد، طرحي مكتوب از كسب و كارتان تهيه كنيد. اين يك ايده خوب براي ذكر اهداف كسب و كار، شامل سود مورد نظر مي شود. در ادامه تنظيم يك برنامه پنج ساله دقيق حاوي جزئيات طرح دستايبي به اهداف كاري و معيار هاي مورد نظر فوايدي گسترده در پي خواهد داشت.
6.تعميم به جاي تخصيص
به طور کلی کسب و کار های کوچک با تمرکز بر روی بازار های کوچک اما پر بازده مسلما نتایج بهتری خواهند گرفت. در حوزه خرده فروشی، کسب و کار های کوچک به جای برخورداری از سهامی محدود در فروشگاه های بزرگی مانند Walmart می توانند در بازار های کوچک و پر بازده اعتبار و ارزش خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنند.
7.استخدام دوستان و اعضای خانواده
به استثنای دوستان متخصص و حرفه ای، استخدام اقوام و آشنایان تقریبا هیچ وقت مفید نخواهد بود. ارتباط نزدیک شما با آن ها اخراجشان را در صورت اثبات بی کفایتی سخت کرده و سوء استفاده آن ها از دوستی با شما را راحت تر می سازد.
8.تغییر معیار ها
معیار ها معمولا از نتایج فروش های قبلی، تبلیغات، بازاریابی، زمان های اوج فروش و دیگر ارقام به دست آمده و شاخصی برای تعیین میزان موفقیت فروشگاهتان به شمار می رود. عدم استفاده از معیار هایی معتبر و واقعی جایگاه کنونی شما را به درستی مشخص نخواهد کرد. به این ترتیب امکان تعیین یک برنامه موثر برای آینده نیز از شما گرفته می شود.
9.از دست دادن تمرکز
با تمرکز می توانید مشتریان مورد نظر را به سوی فروشگاه جذب کنید. به عبارت دیگر، در یک لحظه فقط بر روی یک هدف مشخص تمرکز کنید. نیل به یک هدف مشخص می تواند تضمینی برای موفقیت یا شکست شما به شمار رفته و مسیر حرکت به سوی برنامه بعدی را هموار کند.
10.نادیده گرفتن واقعیت
اگر کمپین تبلیغاتی اتان موثر واقع نشده، باید از شکست آن آگاه گردیده و به سراغ کمپین دیگری بروید. کار آفرینان موفق هرگز واقعیت را نادیده نمی گیرند. اگر مرتکب اشتباهی شدید، آن را برطرف کرده و به سراغ کار دیگری بروید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود